2021. szeptember 26., vasárnap

Iglu torta

Nagyon régen találtam ezt a receptet, akkor az eredeti télapós verziót készítettem el. Erről azonban sajnos nagyon rossz minőségű képem van. De talán azért látszik a télapós díszítés.

Később elkészítettem a másik két képen látható változatot is. Az eszkimókat és a pingvineket sima linzerből készítettem és ételfestékkel színezett tojásfehérjével díszítettem ki.

Hozzávalók: 

jégtáblához: 2-3 tojás 2-3 evőkanál víz 4-6 kanál cukor 4-6 kanál liszt baracklekvár 

Igluhoz: 25 dkg keksz 10 dkg porcukor 15 dkg kristálycukor 10 dkg baracklekvár 10 dkg durvára vágott dió 5 dkg kakaó mazsola (ízlés szerint) 

Díszítéshez: marcipánmassza 

Elkészítés:

Jégtábla:

  • A tojássárgáját a vízzel, a cukorral habosra keverjük.
  • Hozzáadjuk a lisztet, majd a felvert fehérjét.
  • Kör tortaformában megsütjük.
  • Miután megsült és kihűlt egy tálra tesszük és megkenjük baracklekvárral.
  • A fehér marcipánt vékonyra sodorjuk és bevonjuk vele a piskótalapot.

Iglu:

  • A hozzávalókat összedolgozzuk egy tálban, majd egy folpackkal bélelt, kisebb tálba kanalazzuk, jól belesimítva.
  • Hideg helyre tesszük, hogy összeérjenek az ízek.

Díszítés:

  • Az "iglu"-t kiborítjuk a tálból, lehúzzuk róla a folpackot.
  • Bevonjuk a maradék fehér marcipán felével.
  • Majd óvatosan a jégtáblára helyezzük.


Mikulás:
  • A jégkunyhó mellé a piros marcipánból formázzuk a Mikulás testét és a lábait.
  • A lábaihoz két hengert készítettem, a testét pedig egy gömbből alakítottam ki, kicsit olyan, mint egy nagy kocka.
  • A csizmákhoz és az öv csíkjához a fehér marcipánt kakaóval kentem be, hogy barna legyen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Túrós zsemle

 Hozzávalók: 100 gramm liszt, 100 gramm búzadara, 15 gramm sütőpor, 4 gramm só, 250 gramm zsírszegény túró, 1 tojás A hozzávalókat összekeve...